W Urzędzie Miasta Tarnowa przy ul. Nowej 4 od najbliższej środy, 3 czerwca, ponownie zacznie działać Elektroniczny System Kolejkowy. System obejmuje: Wydział Komunikacji, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Spraw Obywatelskich, Tarnowską Kartę Miejską oraz podatki lokalne i opłaty komunalne. Dodatkowo umożliwi rezerwację terminu wizyty w Wydziale Mieszkalnictwa, w zakresie spraw związanych z programem „Mieszkanie za remont”.

Przypominamy, że na parterze, przy głównym wejściu do budynku umiejscowiony został biletomat. Osoby chcące m.in. zarejestrować pojazd, wyrobić dowód osobisty, dokonać zmian meldunkowych czy pozyskać Tarnowską Kartę Miejską, zobligowane są do pobrania biletu. Bilet ten wskazuje konkretną salę lub stanowisko, przy którym można załatwić daną sprawę. Po pobraniu biletu należy podejść do wskazanego stanowiska obsługi i oczekiwać na wywołanie numeru.

Każde ze stanowisk zostało opisane. Na ekranach monitorów wyświetla się numer aktualnie obsługiwanego klienta. Petenci przywoływani są w kolejności pobranych biletów. W przypadku rejestracji pojazdów prowadzonej przez Wydział Komunikacji rezerwacji terminu można również dokonać w oparciu o internetowy system rezerwacji na stronie rezerwacje.umt.tarnow.pl.

Co ważne, przy danym stanowisku obsługi może przebywać tylko jedna osoba. Nie dotyczy to jednak m.in. dzieci do 13. roku życia, osób z niepełnosprawnością czy klientów wymagających pomocy tłumacza. Dodajmy, że praca urzędu w pozostałym zakresie nie ulega zmianie i aby załatwić sprawy w wydziałach magistratu nieobjętych Elektronicznym Systemem Kolejkowym, należy ustalić termin wizyty telefonicznie lub mailowo. Podczas załatwiania spraw w urzędzie należy bezwzględnie przestrzegać zapisów §4 Zarządzenia Prezydenta Miasta Tarnowa nr 230/2020 obligującego interesantów i pracowników do dezynfekcji rąk oraz zakrywania ust i nosa.

(ks)
 
Wydziały i sprawy objęte Elektronicznym Systemem Kolejkowym:
1. Urząd Stanu Cywilnego - w zakresie zadań:
a) rejestracja urodzeń,
b) uznanie ojcostwa dziecka,
c) zmiana imion dziecka do 6 miesięcy,
d) zgłaszanie zawarcia małżeństwa,
e) zaświadczenia o stanie cywilnym oraz zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
f) rejestracja zgonów,
g) zmiana imion i nazwisk,
h) wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego,

2. Wydział Komunikacji - w zakresie zadań:
a) prawa jazdy,
b) rejestracja pojazdów i czasowa rejestracja pojazdów,
c) zgłoszenie zbycia/nabycia/ wyrejestrowanie pojazdów,
d) odbiór/wymiana dowodu rejestracyjnego, wtórniki, zmiany (dopisanie/wykreślenie współwłaściciela, dodatkowa tablica, GAZ, HAK, TAXI i inne),
e) obsługa firm leasingowych,

3. Wydział Organizacyjny - w zakresie zadań Tarnowskiej Karty Miejskiej - wnioski, odbiór, reklamacje,

4. Wydział Spraw Obywatelskich - w zakresie zadań: składanie wniosku o dowód, informacje, zgłoszenie utraty dowodu, odbiór dowodu, informacje, zgłoszenie utraty dowodu, meldunki/zaświadczenia,

5. Wydział Podatków i Windykacji - w zakresie zadań:
a) podatek od nieruchomości - ulice zaczynające się od liter A-N,
b) podatek od nieruchomości - ulice zaczynające się od liter O-Z,
c) opłata reklamowa,
d) podatek dla gospodarstw rolnych,
e) podatek od środków transportowych,
f) zaświadczenia o stanie majątkowym,
g) informacja o podatkach i opłatach komunalnych, 6. Wydział Mieszkalnictwa – w zakresie zadań dotyczących programu „Mieszkanie za remont”.